Forside

K A B – informerer.                                                                          Marts 2004.

 

Servicetjek

Hvis du går i flyttetanker, kan ejendomskontoret                                                                                                                nu udføre et Servicetjek af din bolig.

 

Hvad er et Servicetjek?

Et Servicetjek er et tilbud til dig om at få en kyndig gennemgang af din bolig. Uddannet personale fra ejendomskontoret vil komme på besøg og undersøge, om der er fejl og mangler i din bolig.

Efter et servicetjek ved du, hvad du selv kan gøre for at rette op på eventuelle fejl og mangler, som du må forvente at blive gjort ansvarlig for ved en fraflytning.

Et servicetjek er frivilligt. Det er gratis og omfatter kun vejledning. Ejendomskontoret vil fortælle dig, hvad man ser af problemer i boligen.

 

 

 

 

Det er vigtigt, at alle forstår, at et Servicetjek ikke er det samme som et fraflytningssyn. Der er den store forskel, at en bolig skal være helt ryddet for møbler, gardiner, tæpper og lignende ved et fraflytningssyn. Det skal boligen ikke være ved et Servicetjek.

Hvordan er reglerne?

Ejendomskontorets personale gennemgår boligen sammen med dig og peger på de forhold, som man ved et fraflytningssyn vil forlange istandsat. Der skelnes mellem misligholdelse og normalistandsættelse.

bulletMisligholdelse er en forringelse eller skade af boligen som følge af en fejlagtig vedligeholdelse, fejlagtig brug eller uforsvarlig adfærd.
bulletNormalistandsættelse er istandsættelse af vægge og lofter samt rengøring,. Istandsættelse af vægge og lofter skal altid ske, hvis afdelingen har A-ordning for vedligeholdelse, medmindre de i forvejen fremtræder nyistandsat. Hvis afdelingen har B-ordning, sker der ingen normalistandsættelse.

 

 Forside